Stop loss aansprakelijkheidsverzekering voor instellingen
Verzekert het aansprakelijkheidsrisico voor instellingen en ziekenhuizen
- Géén claims tussen wal en schip met onze overstapservice
- Ons team van juristen staat altijd voor u klaar
- Geen risico op premie-naheffingen of op kapitaalstortingen
Voordelen
Wij regelen uw overstap
Met de overstapservice vallen geen claims tussen wal en schip. Wij helpen u bij de beoordeling en aanmelding van potentiële claims (omstandigheden) die nog onder de dekking van uw oude verzekeraar vallen. Daarbij betaalt u als zorginstelling of ziekenhuis geen premie voor het inlooprisico (bij gebruik van onze overstapservice). Uiteraard staan wij ook na het overstappen aan uw zijde met onze kennis en hulp indien nodig.
Vast aanspreekpunt voor uw claims
Persoonlijke aandacht vinden wij ontzettend belangrijk. Daarom staat er een team van juristen voor u klaar die uw vaste aanspreekpunt zullen zijn. Zij zijn rechtstreeks bereikbaar en kijken direct mee naar uw claim(s). Daarbij hanteren onze juristen korte lijnen om een zorgvuldige claimbehandeling naar de arts, patiënten en het ziekenhuis te borgen. Indien gewenst is fysieke aanwezigheid van onze jurist bij uw ziekenhuis of zorginstelling mogelijk.
Uw zakelijk partner in de zorg
Als duurzame verzekeraar met jarenlange ervaring op het gebied van medische aansprakelijkheid hebben we de VvAA Stop loss aansprakelijkheidsverzekering in nauwe samenwerking met ziekenhuizen en zorginstellingen ontwikkeld. Tevens zijn wij al jarenlang de grootste verzekeraar van medische aansprakelijkheid voor alle zorg buiten de ziekenhuismuren.
Maak kennis met uw adviseur
Wilt u meer weten over de VvAA Stop loss aansprakelijkheidsverzekering en/of een vrijblijvende premie-indicatie? Vraag een adviesgesprek aan of neem direct contact op met onze adviseur.
Berry Hoes
Senior accountmanager zorginstellingen
berry.hoes@vvaa.nl of 06 57 34 55 73 / 030 247 40 50Interessante artikelen
De arts-patiënt relatie: intiem én kwetsbaar
Rijnstate en VvAA werken sinds dit jaar strategisch samen op het gebied van medische aansprakelijkheid. We bevragen Hans Schoo, lid Raad van Bestuur van Rijnstate, en VvAA-directievoorzitter Bart Janknegt over de samenwerking en ontwikkelingen in het veld.
Verenigde Staten vs. Nederland: verschillen in claimcultuur
Vorderingen van meer dan 100 miljoen dollar bij medische aansprakelijkheid zijn in de VS geen uitzondering. Gelukkig lijkt deze claimcultuur ver af te staan van wat we in Nederland kennen. Moeten we ook in Nederland 'Amerikaanse toestanden' vrezen, met een steeds hardere claimcultuur en extreem hoge schadevergoedingen?
VvAA en Rijnstate gaan strategische samenwerking aan op medische aansprakelijkheid
Per 1 januari 2023 brengt Rijnstate de medische aansprakelijkheidsverzekering onder bij VvAA. Daarmee breidt VvAA haar leidende rol op het gebied van medische aansprakelijkheid verder uit. Individuele zorgprofessionals, groepspraktijken en klinieken konden al jarenlang bij VvAA terecht voor een verzekering en de expertise van VvAA op het gebied van klachten en claims. Nu VvAA sinds enige tijd ook een medische aansprakelijkheidsverzekering voor ziekenhuizen biedt, gaat ook het Rijnstate een strategische samenwerking met VvAA aan.
Ziekenhuizen en VvAA in gesprek over verzekeren aansprakelijkheidsrisico’s
VvAA spreekt met diverse ziekenhuizen over de voor hen meest optimale oplossingen rondom de dekking, begeleiding en afhandeling van (medische) aansprakelijkheidsrisico’s. Voor ziekenhuizen is aansprakelijkheid veel meer dan enkel een financieel risico. Als een patiënt ontevreden is en een klacht of een claim indient, heeft dat vaak de nodige impact. Niet alleen op de patiënt zelf, ook op de betrokken arts en (de reputatie van) het ziekenhuis.
U wilt de behandelrelatie stopzetten omdat uw patiënt een claim heeft ingediend
Stel, u wordt geconfronteerd met een claim van een patiënt die nog steeds bij u in behandeling is. Mag u als zorgverlener de behandelingsovereenkomst met uw patiënt beëindigen vanwege deze claim? In dit artikel zetten wij de regels en tips om hiermee om te gaan voor u op een rij.
Hoe klanten ons beoordelen
97% van onze klanten zou ons aanbevelen
8.4
van de 10 (via Feedback Company) van 397 reviews
Informatie en voorwaarden
Bekijk de voorwaarden voor het complete overzicht van alle dekkingen en uitsluitingen.
Vragen?
Wij helpen graag. Bel ons op werkdagen tussen 8.00 en 17.30 uur.
- Advies zakelijk (vanaf 5 medewerkers)
- 030 247 40 50