Inloggen

Hypotheek voor zorgverleners

  • Startende waarnemer, a(n)ios of tijdelijk contract? Via VvAA komt u veelal toch in aanmerking voor een hypotheek
  • Contract getekend bij een maatschap? Via VvAA kunt u een hypotheek krijgen op basis van toekomstige inkomsten.
  • In de toekomst een eigen praktijk? Daar houden we in ons advies nu al rekening mee.
Plan vrijblijvend een afspraak

Hypotheekadvies bij VvAA

Hypotheekadvies op maat

We weten hoe hoog uw werkdruk kan zijn. Daarom hebben we met een aantal van uw collega’s gekeken hoe wij u zo veel mogelijk tijd, energie en geld kunnen besparen.

  • Wij hebben veel kennis en ervaring in de advisering van zorgverleners. Wij snappen uw situatie. Dat merkt u in het advies
  • We hebben contact waar en wanneer het u uitkomt: online, telefonisch, thuis of op uw werk.
  • De (financiële) gegevens die VvAA al van u heeft, kunnen we op uw verzoek hergebruiken. Dit scheelt in afstemming en tijd.

Wij helpen u graag

Hebt u een vraag of wilt u meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag.

In 3 stappen naar een hypotheek

Stap 1 - Vrijblijvend gesprek

  • Vul het contactformulier in. We bellen u binnen een werkdag terug voor een afspraak.
  • U bespreekt uw situatie, wensen en toekomstplannen met de VvAA hypotheekadviseur.
  • We bespreken samen het adviestraject en de vervolgstappen.

Stap 2 - Advies en afsluiten

  • U tekent een opdracht tot dienstverlening. Daarin staat wat u van ons krijgt en wat de kosten zijn.
  • U krijgt hypotheekadvies op maat waarin we rekening houden met uw situatie, wensen en toekomstplannen. 
  • De adviseur begeleidt het traject tot het moment dat u de hypotheek heeft afgesloten.

Stap 3 - Beheer en onderhoud

  • U kunt VvAA altijd bellen als er iets bij u wijzigt of als u vragen heeft. Leidt dit tot een betaald advies, dan zijn wij daar helder over. Pas als u toestemming geeft om extra kosten te maken, gaan wij voor u aan de slag.
  • U krijgt een seintje bij wetswijzigingen als die van invloed zijn op uw hypotheek of als de geldverstrekker ons meldt dat er iets in uw voorwaarden wijzigt.
Hypotheekadvies | VvAA

Hypotheekadvies vanaf € 1.699,-

Waarmee kunt u rekening houden?

Hoe eenvoudiger uw situatie en uw (advies)wensen, hoe minder u betaalt. Tijdens uw oriëntatiegesprek bespreken we uw situatie, uw advieswensen en toekomstplannen. In de offerte (‘Opdracht tot dienstverlening’) staat precies waar wij rekening mee houden en de hoogte van de advieskosten.

Voorbeeldsituaties

Standaard

Het tarief voor Standaard geldt bij de aankoop van een eerste woning, en:

  • U en/of uw partner in loondienst werkzaam bent met een vast contract of een tijdelijk contract hebben met intentieverklaring.
  • U werkzaam bent als arts (niet) in opleiding met tijdelijk contact zonder intentieverklaring en uw partner een vast contract heeft of een tijdelijk contract met intentieverklaring.
U regelt alles telefonisch en online

U betaalt € 1.699,-

Standaard Plus

Het tarief voor Standaard Plus geldt bij de aankoop van een eerste woning, en:

  • U en/of uw partner waarnemend huisarts of waarnemend tandarts bent met meerdere waarneemopdrachten en minimaal 1 kalenderjaar werkzaam bent als waarnemer.
  • U en/of uw partner in loondienst werkzaam bent en niet valt onder het standaardtarief.
U regelt alles telefonisch en online

U betaalt € 2.099,-

Maatwerk

Het tarief voor Maatwerk geldt bij de aankoop van een eerste of volgende woning of verhoging/oversluiting van uw huidige hypotheek, en:

  • U en/ of uw partner werkt als waarnemer/zzp-er (anders dan huisarts of tandarts).
  • U en/ of uw partner gaat starten als waarnemend huisarts of waarnemend tandarts en u meerdere waarneemopdrachten hebt.
  • U en/ of uw partner minder dan 1 kalenderjaar werkzaam bent als waarnemend huisarts of waarnemend tandarts.
  • U en/of uw partner minimaal 3 kalenderjaren werkzaam bent als zelfstandig ondernemer.
  • Uw lopende hypotheek verhoogd moet worden.
U regelt alles telefonisch en online

U betaalt € 2.899,-

Maatwerk Plus

Het tarief van Maatwerk Plus geldt als er sprake is van een relatiebreuk/echtscheiding:

  • Relatiebreuk/echtscheiding met een eigenwoningverleden.
  • U en/of uw partner gaan starten met een eigen praktijk of toetreden tot een maatschap.
  • U en/of uw partner minder dan 3 kalenderjaren werkzaam zijn als zelfstandig ondernemer.
  • U en/of uw partner DGA bent.
  • U een 2e woning of vakantiewoning gaat aankopen.
  • U een woon-/praktijkpand gaat aankopen.
  • Er sprake is van een (fiscaal) complexe situatie, zoals meerdere hypotheekvormen, meerdere leningdelen in meerdere fiscale regimes (voor 2001, tussen 2001 en 2013 en na 2013), ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid.
  • Verhuurhypotheek.
U regelt alles telefonisch en online of face-to-face op locatie

U betaalt € 3.299,-

Eventuele extra kosten

  • Opstellen prognose waarnemers door VvAA Belastingadvies € 158,-, exclusief btw
  • Opstellen inkomensverklaring voor overige zelfstandige zorgverleners € 250,- à € 400,- exclusief btw
  • Reiskosten bij bezoek op locatie à € 200,- exclusief btw

Veelgestelde vragen en downloads

Veelgestelde vragen

1. Kan ik een hypotheek krijgen met een DUO schuld?

Ja, dat kan. Maar uw studieschuld weegt wel mee in de berekening van uw maximale hypotheek. Uw hypotheekverstrekker moet kijken naar het bedrag dat u in totaal hebt geleend. Hebt u een studieschuld uit het oude leenstelsel van voor 1 juli 2015? Dan rekent de hypotheekverstrekker met een weegfactor van 0,75% over uw oorspronkelijke studieschuld. Hebt u echter een studieschuld uit het nieuwe leenstelsel, dus na 1 juli 2015, dan is de weegfactor 0,45%. De hypotheekverstrekker gaat er vanuit dat u elke maand 0,75% of 0,45% van uw oorspronkelijke studieschuld terug betaalt aan DUO. Deze maandelijkse kosten kunt u niet meer aan uw hypotheek uitgeven. Dus krijgt u dit bedrag minder aan hypotheek.

2. Heb ik een vast contract nodig als ik een hypotheek wil afsluiten?

Ook als u geen vast contract hebt, kunt u een hypotheek afsluiten. Deze mogelijkheden hangen af van uw persoonlijke situatie. Hierbij speelt welk dienstverband u hebt een belangrijke rol. Wilt u weten of u een hypotheek kunt afsluiten? Vraag een vrijblijvend gesprek aan.

3. Kan ik als (beginnende) zzp'er (waarnemer) een hypotheek krijgen?

Als zzp'er is het tegenwoordig goed mogelijk om een hypotheek af te sluiten. In de regel wordt er gevraagd om uw jaarcijfers van de afgelopen 3 jaar aan te leveren en hierbij is ook een positieve prognose nodig. Bent u nog geen 3 jaar zelfstandige? Ook dan kunt u in aanmerking komen voor een hypotheek. De mogelijkheden zijn alleen wel afhankelijk van uw specifieke situatie. Wilt u weten of u een hypotheek kunt afsluiten? Vraag een vrijblijvend gesprek aan.

4. Kan ik een nieuw huis kopen nog voordat ik mijn oude heb verkocht?

Ja, dat kan. Belangrijk is wel dat u genoeg eigen geld hebt. Het is immers niet zeker wanneer uw huidige woning verkocht wordt. De hypotheekverstrekker wil dan wel de zekerheid dat u de maandlasten van uw nieuwe hypotheek kunt (blijven) dragen. Daarom moet u kunnen aantonen dat u gedurende 12 tot 24 maanden - dit verschilt per hypotheekverstrekker - dubbele lasten kunt betalen.

De Belastingdienst komt u in zo’n geval ook wat tegemoet. U hebt namelijk tijdelijk recht op hypotheekrenteaftrek voor beide woningen: het lopende jaar waarin u uw oude woning verlaat plus 3 extra jaren. Na deze 3 jaar wordt uw tweede hypotheek gezien als een consumptieve lening. Vanaf dat moment mag u de rente niet meer aftrekken van de belasting.

Het kan goed zijn dat u uw nieuwe woning gedeeltelijk wilt financieren met de overwaarde die u overhoudt na de verkoop van uw huidige huis. Maar als u uw oude huis nog niet hebt verkocht, kunt u die overwaarde niet gebruiken. Een overbruggingskrediet biedt dan uitkomst. Deze tijdelijke lening helpt u om die periode, waarin u nog niet kunt beschikt over de overwaarde, te overbruggen. De rente van zo’n overbruggingskrediet is vaak wat hoger dan uw nieuwe hypotheekrente. Na de verkoop van uw oude woning betaalt u het overbruggingskrediet direct af met de vrijgekomen overwaarde.

5. Met welke bijkomende kosten moet ik rekening houden bij het kopen van een huis?

De bijkomende kosten komen bovenop de koopsom. Naast de kosten voor hypotheekadvies en het afsluiten van de hypotheek en bijbehorende verzekeringen, krijgt u te maken met de kosten voor de notaris, taxatie, eventueel de makelaar en/of bouwkundige keuring.

Direct een vrijblijvende afspraak maken


Wordt u liever teruggebeld?


Neem nu contact op