Inloggen

VvAA als uw stem en steun

Onze dienstverlening optimaal afstemmen op wat u nodig heeft, dat vinden wij belangrijk. Daarom meten wij doorlopend wat u vindt van VvAA, de stem en steun van alle zorgverleners in Nederland.


Kwaliteit en uw feedback

Gedragscode Verzekeraars

Als collectief geeft VvAA stem en steun aan ruim 124.000 (para)medici. Dat doen we met kennis, advies, producten en diensten afgestemd op uw situatie, beroepsgroep en/of onderneming. Ook laten wij uw stem horen op belangrijke zorgthema’s, zoals vrije artsenkeuze, bezieling en (Ont)Regel de Zorg.

Zelfregulering

VvAA is lid van het Verbond van Verzekeraars. Daarmee committeren wij onszelf aan de realisatie van de normen die zijn gesteld in de Gedragscode Verzekeraars. Zelfregulering is daarin het uitgangspunt. Dat komt tot uiting in deze doelstellingen:

  • Behartigen van het klantbelang
  • Realiseren en waarborgen van een efficiënte bedrijfsvoering
  • Bestrijden van verzekeringsfraude en criminaliteit

  • Aan de hand van self-assessments en bedrijfsbezoeken houdt de Stichting Toetsing Verzekeraars (Stv) toezicht op de naleving van de regels. Belangrijke kernwaarden in de toetsing zijn omgaan met risico’s, mogelijk maken en maatschappelijk betrokken zijn.

VvAA klantpanel: wat vindt u?

Met behulp van gebruikerstesten, interviews en enquêtes zoeken we met ons klantpanel uit of we voldoen aan de wensen van onze leden. Denkt u mee over onze webpagina’s, communicatie, nieuwe producten of diensten?

Aanmelden klantpanel

Logo Verbond van verzekeraars | VvAA

Hoe duurzaam is VvAA?

In de afgelopen jaren is maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid steeds belangrijk voor ons geworden. Daarbij houden we rekening met mens, milieu en maatschappij. Beleggen doen we niet in tabak en controversiële wapens. Wel in fondsen die van onze wereld een betere plek maken. Dat varieert van beleggingen in duurzame en betaalbare huurwoningen tot beleggingen in bedrijven die zich sterk maken voor toegang tot betaalbare zorg.

Download het jaarverslag 2020 ▹

Bekijk ons jaarverslag 2020

  • Lees meer over onze maat­schappelijke toe­ge­voegde waarde, kern­waarden en bij­be­horende Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties op pagina 18 t/m 21.
  • Lees meer over ons beleid in­zake maat­schappelijk verant­woord beleggen met concrete voor­beelden op pagina 42 t/m 46.

Uw feedback

Waarover zijn onze leden het meest tevreden?

  • Deskundigheid en professionaliteit van medewerkers
  • Oplossingsgerichtheid van medewerkers
  • Service van VvAA

Wat kan beter en zijn we nu mee aan de slag?

  • Inlevingsvermogen van de adviseur
    Leden die op dit punt minder tevreden zijn vragen we actief om specifieke verbeterpunten. Verder luisteren we de gesprekken terug en gebruiken we de leerpunten voor coaching en training van onze medewerkers.

  • Onbekendheid VvAA bij studenten 
    We hebben een actieve achterban via social media opgebouwd, onze website verbeterd en actief gevraagd welke content en producten voor studenten belangrijk zijn. Daarop hebben we ons aanbod aangepast.

  • Wijziging van aanspreekpunt/adviseur
    Een vast aanspreekpunt voor uw fiscale zaken vindt u belangrijk. Daarom zijn we (als VvAA Belastingadviseurs en consultants) aan de slag gegaan met deze feedback: het niet voldoende of tijdig informeren over een wijziging in uw aanspreekpunt. Daarop hebben we ons proces verbeterd. Hoe gaat u dat merken?
    • Wij informeren u beter en vooraf over een wijziging in uw aanspreekpunt.
    • Wij zorgen voor een soepele overdracht. Vanzelfsprekend is uw nieuwe aanspreekpunt op de hoogte van uw situatie.
    • Wij plannen alvast een (online) kennismakingsgesprek met uw nieuwe vaste aanspreekpunt.
    • Deze verbetering hebben we met succes getest in de praktijk. Onze klanten vonden het prettig om vooraf op de hoogte te zijn, ook om nog afscheid van hun adviseur te kunnen nemen.

Meten van klanttevredenheid

Klanttevredenheids­onderzoeken zijn essen­tieel om onze dienst­verlening te ver­beteren. Deze waarde­volle feedback meten we in het algemeen én speci­fiek bij onze leden die ad­vies aan­vragen, schade melden of bij­voor­beeld contact over een verzekering op­nemen.

We gebruiken een aantal informatiebronnen:

Feedback van leden | VvAA

“VvAA is een eerlijke 'no nonsense' club met hart voor de zorg, duidelijke communicatie, luisterend naar klanten/leden en die ook het publieke debat niet schuwt als het gaat om het belang van de zorg in Nederland. Een 'warm gevoel' club.”

Feedback van leden | VvAA

“Ik heb al heel lang meerdere verzekeringen ondergebracht bij VvAA, als beroepsbeoefenaar en als particulier. Ik heb meerdere malen schades moeten melden, en deze zijn altijd vlot, eerlijk en helder afgehandeld.”

Feedback van leden | VvAA

“Wij zijn nu zo'n 40 jaar (misschien langer) verzekerd bij VvAA en hebben altijd goed contact gehad en zijn altijd uitstekend geholpen.”

Feedback van leden | VvAA

“Bij vragen altijd heel snel contact en een goed advies door een deskundige medewerker. Klachtenafhandeling heel correct.”

Klanttevredenheidsonderzoek

Hoe goed is VvAA als verzekeraar?

Jaarlijks worden in opdracht van het Verbond van Verzekeraars alle verzekeraars van Nederland met elkaar vergeleken. Met een stabiele plek in de top 3 scoort VvAA al jarenlang hoog in dit onafhankelijke onderzoek. 

Belangrijke criteria in het onderzoek zijn: tevredenheid, klant­gericht­heid, deskundigheid, contact, vertrouwen en duidelijkheid.

Bekijk de scores

Marcel Weijman | VvAA

Marcel Weijman

manager VvAA Schadeservice

“Dit resultaat, een structurele positie in de top 3, bevestigt dat onze service en dienstverlening aansluiten bij de behoeften van onze leden. Daar zijn we trots op.”



Hulp nodig?

Kijk op onze servicepagina voor meer informatie en de veelgestelde vragen.