Schade aan woning, praktijk en inboedel. Wat nu?

Dit kunt u doen

Verzamel alle gegevens

U heeft schade aan spullen, woning of praktijk. Bijvoorbeeld door brand, storm of inbraak. Verzamel zoveel mogelijk gegevens over de schade, zoals afmetingen, materialen, merk en type van producten. Maar ook bonnetjes en facturen van gemaakte reparatiekosten of offertes voor herstelwerkzaamheden. Hiermee maken wij een goede inschatting van de schade.

Diefstal of inbraak? Bel de politie en doe aangifte

Bel bij diefstal en (poging tot) inbraak zo snel mogelijk de politie. Ze komen bij u langs en kijken of er sporen zijn achtergelaten die leiden naar de dader. Ook neemt de politie direct de aangifte op. Het proces-verbaalnummer geeft u later aan ons door wanneer u uw schade meldt.

Tip: Zijn uw bankpassen kwijt? Blokkeer uw pas zo snel mogelijk bij uw bank.

Meld de schade online

Dit kan 24/7 online, bijvoorbeeld bij Vive, onze virtuele assistent. Maar ook in MijnVvAA en via WhatsApp. Wat u zelf het prettigst vindt. In alle gevallen nemen wij na uw melding binnen 1 tot 3 werkdagen contact met u op.

Schade melden

Meld schade online

Via Vive, onze chatbot

Inloggen is niet nodig

24/7 beschikbaar

Eenvoudig en snel via de chat bij Vive, onze virtuele assistent. Inloggen hoeft niet en u bent direct aan de beurt.

Meld schade via Vive

Volg uw schade in MijnVvAA

Bekijk en volg de status van uw schademelding eenvoudig in MijnVvAA of in de app. Altijd en overal. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Naar MijnVvAA

Melden via Vive

Zo behandelen wij uw schade

Wij vergoeden maximaal het bedrag dat op uw polisblad staat vermeld. Zijn uw spullen minder dan 1 jaar oud? Dan krijgt u de nieuwwaarde. Als spullen ouder worden, worden ze meestal minder waard. Voor die vergoeding maken we dan gebruik van een afschrijvingstabel.

Download de afschrijvingstabel

Wilt u meer weten over hoe wij uw schade behandelen en wat u van ons kunt verwachten? Lees meer over hoe wij uw schade behandelen.

Spreek een medewerker

Liever telefonisch contact? Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 17.30 uur. Bel met VvAA Schadeservice via 030 247 48 86. Houd uw lidnummer bij de hand en alle relevante (bewijs)stukken. Wij vragen u onder andere naar de oorzaak van de schade en de omstandigheden.

In veel gevallen kunnen we een melding van schade aan een woning of praktijk al tijdens het eerste telefoongesprek afhandelen.

Schadeformulier downloaden

Een andere vraag?

Heeft u een andere vraag over onze woonverzekeringen? We hebben de meest gestelde vragen voor u op een rij gezet.

Alle veelgestelde vragen

Hulp nodig?

VvAA Schadeservice

Voor telefonisch contact

Bel met VvAA Schadeservice via 030 247 48 86 voor vragen over uw schade.

Juridische hulp

Onze juristen helpen

Spoedeisende hulp

We zijn 24/7 beschikbaar

Bel Artsen Alarm Service op 030 241 29 08. Ook als u in het buitenland bent.

Meer over het verzekeren van uw huis en spullen

PrivacyverklaringAlgemene voorwaardenDisclaimerCookiegebruikCookie instellingen