Ga direct naar: InhoudGa direct naar: Menu

Schade aan woning, praktijk of inboedel. Wat nu?

Dit kun je doen

Verzamel alle gegevens

Je hebt schade aan spullen, woning of praktijk. Bijvoorbeeld door brand, storm of inbraak. Verzamel zoveel mogelijk gegevens over de schade, zoals:

  • type schade
  • afmetingen
  • materialen
  • merk en type van producten
  • bonnetjes en facturen van gemaakte reparatiekosten
  • offertes voor herstelwerkzaamheden

Hiermee maken wij een goede inschatting van de schade.

Diefstal of inbraak? Bel de politie en doe aangifte

Bel bij diefstal en (poging tot) inbraak zo snel mogelijk de politie. Ze komen bij je langs en kijken of er sporen zijn achtergelaten die leiden naar de dader. Ook neemt de politie direct de aangifte op. Het proces-verbaalnummer geef je later aan ons door wanneer je de schade meldt.

Tip: Zijn je bankpassen kwijt? Blokkeer je pas zo snel mogelijk bij je bank.

Meld de schade online

Dit kan 24/7 online, bijvoorbeeld bij Vive, onze virtuele assistent. Maar ook via MijnVvAA en WhatsApp. Wat je zelf het prettigst vindt. In alle gevallen nemen wij na de melding binnen 1 tot 3 werkdagen contact met je op.

Schade melden

Meld schade online

Via Vive, onze chatbot

Inloggen is niet nodig

Meest gekozen

Eenvoudig en snel via de chat bij Vive, onze virtuele assistent. Inloggen hoeft niet en je bent direct aan de beurt.

Meld schade via Vive

Via MijnVvAA

Direct aan de beurt

Log in met je account

Via WhatsApp

Persoonlijk contact

Op werkdagen 08.00-17.30

Schade melden via Vive

Binnen een paar minuten neemt zij je schademelding op. Zonder dat je hoeft in te loggen.

Opstalschade

Bij schade aan woning of praktijk

Inboedelschade

Bij schade aan spullen en inboedel

Zo behandelen wij je schade

Wij vergoeden maximaal het bedrag dat op je polisblad staat vermeld. Zijn je spullen minder dan 1 jaar oud? Dan krijg je de nieuwwaarde. Als spullen ouder worden, worden ze meestal minder waard. Voor die vergoeding maken we dan gebruik van een afschrijvingstabel.

Download de afschrijvingstabel

Wil je meer weten over hoe wij je schade behandelen en wat je van ons kunt verwachten? Lees meer over hoe wij je schade behandelen.

Spreek een medewerker

Liever telefonisch contact? Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 17.30 uur. Bel met VvAA Schadeservice via 030 247 48 86. Houd je lidnummer bij de hand en alle relevante (bewijs)stukken. Wij vragen je onder andere naar de oorzaak van de schade en de omstandigheden.

In veel gevallen kunnen we een melding van schade aan een woning of praktijk al tijdens het eerste telefoongesprek afhandelen.

Schadeformulier downloaden

Hulp nodig?

VvAA Schadeservice

Voor telefonisch contact

Juridische hulp

Onze juristen helpen

Spoedeisende hulp

We zijn 24/7 beschikbaar

Veelgestelde vragen

Een andere vraag?

Heb je een andere vraag over onze woonverzekeringen? We hebben de meest gestelde vragen voor je op een rij gezet.

Alle veelgestelde vragen

PrivacyverklaringAlgemene voorwaardenDisclaimerToegankelijkheidsverklaringCookiegebruikCookie instellingen