Schade aan woning, praktijk of inboedel. Wat nu?
Dit kun je doen
Verzamel alle gegevens
Je hebt schade aan spullen, woning of praktijk. Bijvoorbeeld door brand, storm of inbraak. Verzamel zoveel mogelijk gegevens over de schade, zoals:
- type schade
- afmetingen
- materialen
- merk en type van producten
- bonnetjes en facturen van gemaakte reparatiekosten
- offertes voor herstelwerkzaamheden
Hiermee maken wij een goede inschatting van de schade.
Diefstal of inbraak? Bel de politie en doe aangifte
Bel bij diefstal en (poging tot) inbraak zo snel mogelijk de politie. Ze komen bij je langs en kijken of er sporen zijn achtergelaten die leiden naar de dader. Ook neemt de politie direct de aangifte op. Het proces-verbaalnummer geef je later aan ons door wanneer je de schade meldt.
Tip: Zijn je bankpassen kwijt? Blokkeer je pas zo snel mogelijk bij je bank.
Meld de schade online
Dit kan 24/7 online, bijvoorbeeld bij Vive, onze virtuele assistent. Maar ook via MijnVvAA en WhatsApp. Wat je zelf het prettigst vindt. In alle gevallen nemen wij na de melding binnen 1 tot 3 werkdagen contact met je op.
Meld schade online
Via Vive, onze chatbot
Inloggen is niet nodig
Meest gekozenVia MijnVvAA
Direct aan de beurt
Log in met je accountVia WhatsApp
Persoonlijk contact
Op werkdagen 08.00-17.30Schade melden via Vive
Binnen een paar minuten neemt zij je schademelding op. Zonder dat je hoeft in te loggen.
Opstalschade
Bij schade aan woning of praktijk
Inboedelschade
Bij schade aan spullen en inboedel
Zo behandelen wij je schade
Wij vergoeden maximaal het bedrag dat op je polisblad staat vermeld. Zijn je spullen minder dan 1 jaar oud? Dan krijg je de nieuwwaarde. Als spullen ouder worden, worden ze meestal minder waard. Voor die vergoeding maken we dan gebruik van een afschrijvingstabel.
Download de afschrijvingstabel
Wil je meer weten over hoe wij je schade behandelen en wat je van ons kunt verwachten? Lees meer over hoe wij je schade behandelen.
Spreek een medewerker
Liever telefonisch contact? Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 17.30 uur. Bel met VvAA Schadeservice via 030 247 48 86. Houd je lidnummer bij de hand en alle relevante (bewijs)stukken. Wij vragen je onder andere naar de oorzaak van de schade en de omstandigheden.
In veel gevallen kunnen we een melding van schade aan een woning of praktijk al tijdens het eerste telefoongesprek afhandelen.
Schadeformulier downloaden
Hulp nodig?
VvAA Schadeservice
Voor telefonisch contact
Juridische hulp
Onze juristen helpen
Spoedeisende hulp
We zijn 24/7 beschikbaar
Veelgestelde vragen
Een andere vraag?
Heb je een andere vraag over onze woonverzekeringen? We hebben de meest gestelde vragen voor je op een rij gezet.