Je hebt schade gemeld. Wat nu?
Zo behandelen we je schade
Bevestiging van je melding
We begrijpen dat je bij schade snel duidelijkheid wilt. Meestal reageren we al binnen één werkdag. En in uitzonderlijke gevallen binnen 3 werkdagen. We laten je dan meteen weten of er dekking is, of wat we nog van je nodig hebben om dat te bepalen.
Meld je de schade telefonisch? Dan bespreken we alles direct met je en hoor je of je een schriftelijke bevestiging ontvangt.
Wie neemt contact op met de tegenpartij?
De schadebehandelaar neemt contact op met de tegenpartij.
Ben je aansprakelijk voor de schade?
Dan vergoeden wij de schade aan de tegenpartij.
Hoe stellen wij de schade vast?
Wij stellen de schade in overleg met de tegenpartij vast. Als het nodig is schakelen wij een onafhankelijke schade-expert in.
Lees meer informatie over vaststelling schade en contra-expertise (pdf).
Hoe betalen wij de schade?
Wij betalen de schade rechtstreeks aan de tegenpartij.
Afwijzing
Wijzen wij je claim (gedeeltelijk) af? Dan leggen we je altijd uit waarom dit is.