Kwaliteit
Juridisch advies en rechtsbijstand van VvAA Legal
Kwaliteit hoog in ons vaandel
Onze juristen en advocaten zijn juridisch inhoudelijk opgeleid. Wij zorgen ervoor dat u altijd een behandelaar krijgt die de kennis en ervaring heeft om u in uw zaak bij te staan. Hoe bewaken we onze kwaliteit?
- Met een opleidingsplan
- In dit plan staat waaraan onze juristen en advocaten moeten voldoen.
- Jaarlijks volgen onze juristen en advocaten opleidingen om bij te blijven op hun vakgebied, onder andere door externe cursussen van ervaren en deskundige docenten. Daarnaast blijven zij zich inhoudelijk verdiepen en optimaliseren in hun vaardigheden op het gebied van communicatie, advisering en procederen.
- Tevens wordt er doorlopend onderling overlegd over lopende kwesties en jurisprudentie. Er is sprake van collegiale coaching en intervisie. Junioren worden begeleid door een mentor.
- Met klanttevredenheidsonderzoek
Aan de hand van deze onderzoeken gebruiken we uw feedback om onze dienstverlening te verbeteren. - Door dossiers te reviewen
Regelmatig reviewen onze juristen en advocaten elkaars dossiers om van te leren en onze kwaliteit te optimaliseren.
Verbeteringen 2022
In ons voortdurend streven naar verdere verbetering van snelheid, service en kwaliteit, hebben wij vorig jaar mede door uw reacties en signalen interne processen aangepast en ons aantal juristen en advocaten uitgebreid.
- Onze juridische servicedesk is nu nog beter toegankelijk om dagelijks klanten persoonlijk en deskundig te woord te staan, wanneer zij behoefte hebben aan juridisch advies. Klanten kunnen zo laagdrempelig met ons sparren en hun vragen stellen. Ook kan zo desgewenst door ons ondersteuning worden geboden bij het schriftelijk aanmelden van een nieuwe zaak.
- Onze bereikbaarheid buiten kantooruren en in het weekend voor spoedgevallen is door een andere inrichting van de organisatie en door het aangaan van een nieuwe externe samenwerking verbeterd.
- Ons aantal juristen en advocaten is uitgebreid. Bovendien kunnen zij bij afwezigheid van verzekeringsdekking ook tegen betaling van een concurrerend tarief bijstand verlenen.
- Onze klachtenmanagers hebben trainingen gevolgd om klachten en klantsignalen die ons eveneens kansen bieden om onze dienstverlening te verbeteren, nog constructiever te behandelen.
Stichting Toetsing Verzekeraars
Als VvAA houden we onszelf aan de Kwaliteitscode Rechtsbijstand die het Verbond van Verzekeraars heeft opgesteld.
De Stichting Toetsing Verzekeraars heeft VvAA (Legal) getoetst met als resultaat dat wij niveau 2 van de Gouden Oor Erkenning hebben gekregen. Het bewijs dat onze organisatie goed luistert naar de wensen van de klant.
Vragen?
Wij helpen graag. Bel ons op werkdagen tussen 8.30 en 17.30 uur.
- Juridische servicedesk
- 030 247 49 99