Inloggen

Een negatieve review? Zo gaat u ermee om

Laat een patiënt zich op internet negatief uit over uw handelen als zorgverlener? Vanwege het beroepsgeheim kunt u zo maar niet reageren op een online review of social media-post. Maar wat kunt u wél doen?

In deze korte video zetten we vijf concrete tips op een rij:

 
Agatha Hielkema, specialist gezondheidsrecht bij VvAA, vertelt meer hierover in de podcast ‘Over negatieve reviews op het internet’ van DOKh. Vanuit de vragen die met regelmaat bij de Juridische servicedesk binnenkomen, weet ze wat een negatieve online uiting doet met een zorgverlener en zijn/haar relatie met de patiënt. Wet- en regelgeving, perceptie, het benaderen van de patiënt en de ondersteuning van een klachtenfunctionaris…

In deze podcast gaat Agatha Hielkema er dieper op in:

Klachten en claims in de zorg

De zorg in Nederland is van hoge kwaliteit. Toch gaat er wel eens iets mis. Dit kan leiden tot onvrede, een klacht of een claim. Wat betekent dat voor u als zorgverlener? Hoe moet u dan handelen en met welke regels en wetten heeft u rekening te houden? Lees meer over de omgang met klachten en claims, en het voorkomen daarvan.