WA + beperkt casco
Zo gaan wij met je autoschade om
Schade aan je eigen auto
Als het nodig is schakelen wij direct een berger of andere hulpverlener in.
We spannen ons maximaal in om binnen een werkdagdeel (maar altijd uiterlijk binnen 3 werkdagen) je schademelding in behandeling te nemen. Dat houdt in dat we je niet alleen bevestiging geven van ontvangst van de melding, maar we nemen ook graag de schade en je dekking(en) met je door, zodat je weet waar je aan toe bent. Bij een telefonische schademelding neemt een van onze schadebehandelaren je schade en eventueel de schade aan een betrokken voertuig/eigendom direct met je door. Onze schadebehandelaar die je spreekt, gaat meteen voor je aan de slag en zal er alles aan doen om je tijdens het hele traject zoveel mogelijk zorgen uit handen te nemen.
Je schadebehandelaar informeert je over de voordelen om je auto veilig, deskundig en met volledige garanties door een bij VvAA Schadeservice aangesloten schadeherstelpartner te laten herstellen. Desgewenst word je direct doorverbonden met een aangesloten herstelbedrijf bij jou in de buurt. Ook hoeft er vaak geen schade-expert ingeschakeld te worden en wordt de factuur van de herstelwerkzaamheden zonder je tussenkomst door ons voldaan als er dekking is voor de schade. Ook zorgen we voor gratis vervangende auto/vervoer tijdens de reparatieperiode zodat je mobiel blijft.
Stel dat je er voor kiest om je auto niet te laten herstellen of dat je niet kiest voor herstel via VvAA Schadeservice (je kiest bijvoorbeeld een eigen schadeherstelbedrijf) dan kun je niet genieten van alle voordelen die we je bieden en moet de schade vastgesteld worden door een onafhankelijke schade-expert.
Voor het vaststellen van de schade schakelen we vaak een onafhankelijke schade-expert in. Deze expert werkt voor expertisebureau DEKRA.
Ben je het niet eens met de door de expert vastgestelde hoogte van de schade? Dan kun je een andere deskundige inschakelen (contra-expertise). De kosten voor het inschakelen van een contra-expert worden vergoed tot 125% van de kosten van inschakeling van een eigen eerste expert. Zijn de kosten hoger, dan worden de meerkosten getoetst op hun redelijkheid.
Meer informatie over vaststelling schade en contra-expertise (pdf)
Nadat wij het rapport van de schade-expert hebben ontvangen, maken wij het schadebedrag aan jou of aan de schadehersteller over. Het inschakelen van een met ons samenwerkende schadehersteller levert je verschillende voordelen op.
Dan wachten wij de schademelding van de tegenpartij af.
Wij leggen je graag telefonisch uit hoe je je schade op de tegenpartij kunt verhalen. Dat is afhankelijk van je situatie.
Dan dienen wij een vordering in bij het Waarborgfonds. Dat doen we alleen bij de VvAA Autoverzekering Premium met verhaalservice.
Wijzen wij je schademelding (gedeeltelijk) af? Dan leggen wij je altijd uit waarom dit is.
Schade aan de auto van de tegenpartij
Als het nodig is schakelen wij direct een berger of andere hulpverlener in.
We spannen ons maximaal in om binnen een werkdagdeel (maar altijd uiterlijk binnen 3 werkdagen) je schademelding in behandeling te nemen. Dat houdt in dat we je niet alleen bevestiging geven van ontvangst van de melding, maar we nemen ook graag de schade en je dekking(en) met je door zodat je weet waar je aan toe bent.
Bij een telefonische schademelding neemt een van onze schadebehandelaren je schade en eventueel de schade aan een betrokken voertuig/eigendom direct met je door. Onze schadebehandelaar die je spreekt, gaat meteen voor jou aan de slag en zal er alles aan doen om je tijdens het hele traject zoveel mogelijk zorgen uit handen te nemen.
Je schadebehandelaar informeert je over de voordelen om je auto veilig, deskundig en met volledige garanties door een bij VvAA Schadeservice aangesloten schadeherstelpartner te laten herstellen. Desgewenst word je direct doorverbonden met een aangesloten herstelbedrijf bij jou in de buurt. Ook hoeft er vaak geen schade-expert ingeschakeld te worden en wordt de factuur van de herstelwerkzaamheden zonder je tussenkomst door ons voldaan als er dekking is voor de schade. Ook zorgen we voor gratis vervangende auto/vervoer tijdens de reparatieperiode zodat je mobiel blijft.
In beiden gevallen nemen wij u zoveel mogelijk uit handen en zorgen dat u en de betrokken partij(en) goed en snel geholpen worden. Uiteraard nemen wij alle stappen met u door, zodat er geen vragen voor u overblijven.
Mogelijk komt uw schade in aanmerking voor vergoeding door het Waarborgfonds. Of dat het geval is en hoe u een claim indient, leest u op de website van het Waarborgfonds.