Behandeling autoschade
WA + beperkt casco
Schade aan uw auto
Als het nodig is schakelen wij direct een berger of andere hulpverlener in.
We spannen ons maximaal in om binnen een werkdagdeel (maar altijd uiterlijk binnen 3 werkdagen) uw schademelding in behandeling te nemen. Dat houdt in dat we u niet alleen bevestiging geven van ontvangst van uw melding, maar we nemen ook graag de schade en uw dekking(en) met u door zodat u weet waar u aan toe bent. Bij een telefonische schademelding neemt een van onze schadebehandelaren uw schade en eventueel de schade aan een betrokken voertuig/eigendom direct met u door. Onze schadebehandelaar die u spreekt, gaat meteen voor u aan de slag en zal er alles aan doen om u tijdens het hele traject zoveel mogelijk zorgen uit handen te nemen.
Uw schadebehandelaar informeert u over de voordelen om uw auto veilig, deskundig en met volledige garanties door een bij VvAA Schadeservice aangesloten schadeherstelpartner te laten herstellen. Desgewenst wordt u direct doorverbonden met een aangesloten herstelbedrijf bij u in de buurt. Dat scheelt alvast heel veel tijd en energie voor u. Ook hoeft er vaak geen schade-expert ingeschakeld te worden en wordt de factuur van de herstelwerkzaamheden zonder uw tussenkomst door ons voldaan als er dekking is voor de schade. Uiteraard zorgen we ook voor gratis vervangende auto/vervoer tijdens de reparatieperiode zodat u mobiel blijft. Kortom, veel gemak, snelheid en voordelen voor u.
Stel dat u er voor kiest om uw auto niet te laten herstellen of dat u niet kiest voor herstel via VvAA Schadeservice (u kiest bijvoorbeeld een eigen schadeherstelbedrijf) dan kunt niet genieten van alle voordelen die we u bieden en moet uw schade vastgesteld worden door een onafhankelijke schade-expert.
Voor het vaststellen van de schade schakelen we vaak een onafhankelijke schade-expert in. Deze expert werkt voor expertisebureau DEKRA.
Bent u het niet eens met de door de expert vastgestelde hoogte van de schade? Dan kunt u een andere deskundige inschakelen (contra-expertise). De kosten voor het inschakelen van een contra-expert worden vergoed tot 125% van de kosten van inschakeling van een eigen eerste expert. Zijn de kosten hoger, dan worden de meerkosten getoetst op hun redelijkheid.
Meer informatie over vaststelling schade en contra-expertise (pdf)
Nadat wij het rapport van de schade-expert hebben ontvangen, maken wij het schadebedrag aan u of aan de schadehersteller over. Het inschakelen van een met ons samenwerkende schadehersteller levert u verschillende voordelen op.
Dan wachten wij de claim van de tegenpartij af.
Wij leggen u graag telefonisch uit hoe u uw schade op de tegenpartij kunt verhalen. Dat is afhankelijk van uw situatie.
Dan dienen wij een vordering in bij het Waarborgfonds. Dat doen we alleen bij de VvAA Autoverzekering Premium met verhaalservice.
Wijzen wij uw claim (gedeeltelijk) af? Dan leggen wij u altijd uit waarom.
Schade aan auto tegenpartij
Als het nodig is schakelen wij direct een berger of andere hulpverlener in.
We spannen ons maximaal in om binnen een werkdagdeel (maar altijd uiterlijk binnen 3 werkdagen) uw schademelding in behandeling te nemen. Dat houdt in dat we u niet alleen bevestiging geven van ontvangst van uw melding, maar we nemen ook graag de schade en uw dekking(en) met u door zodat u weet waar u aan toe bent. Bij een telefonische schademelding neemt een van onze schadebehandelaren uw schade en eventueel de schade aan een betrokken voertuig/eigendom direct met u door. Onze schadebehandelaar die u spreekt, gaat meteen voor u aan de slag en zal er alles aan doen om u tijdens het hele traject zoveel mogelijk zorgen uit handen te nemen.
Uw schadebehandelaar informeert u over de voordelen om uw auto veilig, deskundig en met volledige garanties door een bij VvAA Schadeservice aangesloten schadeherstelpartner te laten herstellen. Desgewenst wordt u direct doorverbonden met een aangesloten herstelbedrijf bij u in de buurt. Dat scheelt alvast heel veel tijd en energie voor u. Ook hoeft er vaak geen schade-expert ingeschakeld te worden en wordt de factuur van de herstelwerkzaamheden zonder uw tussenkomst door ons voldaan als er dekking is voor de schade. Uiteraard zorgen we ook voor gratis vervangende auto/vervoer tijdens de reparatieperiode zodat u mobiel blijft. Kortom, veel gemak, snelheid en voordelen voor u.
In beiden gevallen nemen wij u zoveel mogelijk uit handen en zorgen dat u en de betrokken partij(en) goed en snel geholpen worden. Uiteraard nemen wij alle stappen met u door, zodat er geen vragen voor u overblijven.
Mogelijk komt uw schade in aanmerking voor vergoeding door het Waarborgfonds. Of dat het geval is en hoe u een claim indient, leest u op de website van het Waarborgfonds.