Een negatieve online review? Zo gaat u ermee om
Laat een patiënt zich op internet negatief uit over uw handelen als zorgverlener? Vanwege het beroepsgeheim kunt niet zomaar reageren op een online review of socialmediapost. Maar wat kunt u wél doen? In deze korte video zetten we 5 concrete tips op een rij.
Agatha Hielkema, specialist gezondheidsrecht bij VvAA, vertelt meer hierover in de podcast 'Over negatieve reviews op het internet' van DOKh. Vanuit de vragen die met regelmaat bij de Juridische servicedesk binnenkomen, weet ze wat een negatieve online uiting doet met een zorgverlener en zijn/haar relatie met de patiënt. Wet- en regelgeving, perceptie, het benaderen van de patiënt en de ondersteuning van een klachtenfunctionaris.
Podcast over negatieve online reviews
Klachten en claims in de zorg
Bekijk voor meer informatie over klachten en claims in de zorg onze themapagina.
Meer lezen?
Ontevreden patiënten: over klacht, claim en tuchtrecht
Wat kan een patiënt doen bij onvrede over zorgverlening? Wat kun je als zorgverlener doen? Antwoorden en oplossingen.
Gids Tuchtrecht in de zorg geeft professionals houvast
De gids Tuchtrecht in de zorg legt in infographics en bondige teksten uit hoe het tuchtrecht in de zorg werkt.
Europese ruimte voor gezondheidsgegevens op komst
Europese ruimte voor gezondheidsgegevens (EHDS): wat betekent dit voor zorgverleners en hoe bereid je je voor?
Smartengeld: wat is het en hoe wordt de hoogte bepaald?
Bij aansprakelijkheid en/of letselschade wordt vaak gesproken over smartengeld. Maar wat is smartengeld precies en hoe wordt de hoogte ervan bepaald? In dit artikel leggen we het uit aan de hand van een casus.