Een negatieve online review? Zo gaat u ermee om
Laat een patiënt zich op internet negatief uit over uw handelen als zorgverlener? Vanwege het beroepsgeheim kunt niet zomaar reageren op een online review of socialmediapost. Maar wat kunt u wél doen? In deze korte video zetten we 5 concrete tips op een rij.
Agatha Hielkema, specialist gezondheidsrecht bij VvAA, vertelt meer hierover in de podcast 'Over negatieve reviews op het internet' van DOKh. Vanuit de vragen die met regelmaat bij de Juridische servicedesk binnenkomen, weet ze wat een negatieve online uiting doet met een zorgverlener en zijn/haar relatie met de patiënt. Wet- en regelgeving, perceptie, het benaderen van de patiënt en de ondersteuning van een klachtenfunctionaris.
Podcast over negatieve online reviews
Klachten en claims in de zorg
Bekijk voor meer informatie over klachten en claims in de zorg onze themapagina.
Meer lezen?
Do's en don'ts bij ontevreden patiënten
In de praktijk kunt u te maken krijgen met een ontevreden patiënt. Het is belangrijk om hier goed op te reageren en de juiste stappen te nemen.
Een ontevreden patiënt, wat nu?
Wat doet u wanneer u te maken krijgt met een klacht of claim van een ontevreden patiënt? En hoe kunt u hier het beste mee omgaan?
Opzeggen behandelrelatie want patiënt werkt niet mee, wat nu?
Stel, u wilt de behandelrelatie opzeggen want de patiënt werkt niet mee. Wat kunt u als zorgverlener doen?
Calamiteitenrapport indienen verplicht in een tuchtzaak?
Moet u verplicht een calamiteitenrapport indienen in een tuchtzaak? Een (kritische) analyse van VvAA.