Artikel

Een negatieve online review? Zo gaat u ermee om

  • 21 juni 2022
  • Leestijd 30 sec

Laat een patiënt zich op internet negatief uit over uw handelen als zorgverlener? Vanwege het beroepsgeheim kunt niet zomaar reageren op een online review of socialmediapost. Maar wat kunt u wél doen? In deze korte video zetten we 5 concrete tips op een rij.

Agatha Hielkema, specialist gezondheidsrecht bij VvAA, vertelt meer hierover in de podcast 'Over negatieve reviews op het internet' van DOKh. Vanuit de vragen die met regelmaat bij de Juridische servicedesk binnenkomen, weet ze wat een negatieve online uiting doet met een zorgverlener en zijn/haar relatie met de patiënt. Wet- en regelgeving, perceptie, het benaderen van de patiënt en de ondersteuning van een klachtenfunctionaris.

Podcast over negatieve online reviews

Beluister de podcast via Spotify

Klachten en claims in de zorg

Bekijk voor meer informatie over klachten en claims in de zorg onze themapagina. 

Bekijk de themapagina

Meer lezen?

Huisarts geeft uitleg aan patiënt
Klachten en claims??
Klachten en claims
17 mei 2023
  • 17 mei 2023
  • Leestijd 3 min

Nieuwe KNMG-Gedragscode: wat betekent dit voor het recht op een second opinion?

De nieuwe KNMG-Gedragscode voor artsen is in februari 2022 gepubliceerd. Het recht op een second opinion is daarin niet expliciet opgenomen. Wat betekent dit?