Artikel

Een negatieve online review? Zo gaat u ermee om

  • 21 juni 2022
  • Leestijd 30 sec

Laat een patiënt zich op internet negatief uit over uw handelen als zorgverlener? Vanwege het beroepsgeheim kunt u zo maar niet reageren op een online review of social media-post. Maar wat kunt u wél doen? In deze korte video zetten we 5 concrete tips op een rij.

Agatha Hielkema, specialist gezondheidsrecht bij VvAA, vertelt meer hierover in de podcast 'Over negatieve reviews op het interne' van DOKh. Vanuit de vragen die met regelmaat bij de Juridische servicedesk binnenkomen, weet ze wat een negatieve online uiting doet met een zorgverlener en zijn/haar relatie met de patiënt. Wet- en regelgeving, perceptie, het benaderen van de patiënt en de ondersteuning van een klachtenfunctionaris…

Podcast over negatieve online reviews

Beluister de podcast via Spotify

Klachten en claims in de zorg

Bekijk voor meer informatie over klachten en claims in de zorg onze themapagina. 

Bekijk de themapagina

Meer lezen?

Psycholoog in gesprek met cliëntKlachten en claims
Klachten en claims
16 juli 2022
  • 16 juli 2022
  • Leestijd 4 min

Psycholoog NIP én praktijkondersteuner van de huisarts?

De werkzaamheden van de POH-GGZ vallen onder verantwoordelijkheid van de huisarts. Toch handelt de POH-GGZ óók in de hoedanigheid van psycholoog.