Premie berekenen en aanvragen


Vragen of advies?

Bel onze ledenservice op werkdagen tussen 8.30 en 17.30 voor advies of antwoord op uw vraag. Een e-mail sturen kan ook.

Veelgestelde vragen

1. Wat is het verschil tussen Standaard dekking en All Risk dekking?

Bij de Standaard dekking zijn bepaalde -met naam genoemde- oorzaken gedekt zoals brand, bliksem, storm, inbraak, ontploffing en waterschade als dit onvoorzien uit een waterleiding is gestroomd.
Bij All Risk dekking vergoeden wij plotselinge, onvoorziene schade aan het gebouw ontstaan door een van buitenkomende gebeurtenis. Ook is bij All Risk glasdekking inbegrepen.


Is dit een antwoord op uw vraag?  

2. Wat valt er niet onder de opstalverzekering?

Alles wat niet onder het gebouw valt, zoals:

  • de grond en/of het erf;
  • terreinafscheidingen van bomen of planten;
  • (schotel)antennes;
  • zonweringen;
  • woonwagens, stacaravans, (woon)boten;
  • riool- en afvoerbuizen buiten het gebouw;
  • veranderingen en verbeteringen die voor rekening van de huurder zijn aangebracht, zoals een keuken.

Is dit een antwoord op uw vraag?  

3. Is er een eigen risico en zo ja hoe hoog?

Standaard is een eigen risico van € 100,- per gebeurtenis van toepassing. Daarnaast  geldt een eigen risico voor stormschade. Dit is € 200,- per gebeurtenis.


Is dit een antwoord op uw vraag?