Ik ben zorgverlener
Personenschade
Wat u moet doen
Aansprakelijk gesteld: wat u moet doen
Een claim van een patiënt als gevolg van uw medisch handelen is een vervelende situatie. Voor u en de patiënt. De emotionele en financiële gevolgen hiervan kunnen groot zijn. Deskundige hulp en begeleiding bij de afhandeling ervan is belangrijk om pragmatisch tot een oplossing te komen.
In 7 overzichtelijke stappen leggen wij u zorgvuldig uit hoe wij u helpen.
Snelheid afhandeling claim
Binnen 3 maanden weet u of de claim is erkend of afgewezen. In sommige gevallen duurt het iets langer, omdat bijvoorbeeld de betrokkenen het niet eens zijn over de aansprakelijkheid. Wij informeren u dan tijdig.
Gedragscode
GOMA staat voor Gedragscode Openheid medische incidenten; betere afwikkeling Medische Aansprakelijkheid. In deze richtlijnen die wij volgen, leest u aanbevelingen voor een zorgvuldige behandeling van een claim. Bijvoorbeeld dat de verzekeraar binnen 90 dagen een standpunt moet innemen over de aansprakelijkheid.
De GOMA is een initiatief van De Letselschade Raad en opgesteld door vertegenwoordigers van onder andere het Verbond van Verzekeraars en de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Geneeskunde. Bekijk de explainer:
Over VvAA Personenschade
Wij zijn VvAA, een ledenorganisatie en dienstverlener die zich richt op de gezondheidszorg. Wij leveren en ontwikkelen producten en diensten aan zorgaanbieders. Heeft u bijvoorbeeld een ongeluk veroorzaakt of bent u aansprakelijk gesteld. Dan behandelen wij deze claim voor u. Dat doen we met de uiterste zorg en volgens de richtlijn GOMA. Lees meer
Vragen?
Wij helpen graag. Bel voor hulp en advies op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. Of stuur een e-mail.
- Personenschade
- 030 247 49 67
- Personenschade
- personenschade@vvaa.nl