Ik ben patiënt
Personenschade
Uw schadeclaim
U heeft een zorgverlener aansprakelijk gesteld voor schade. Wij kunnen ons voorstellen dat het proces van een schadeclaim onbekend voor u is. Daarom vertellen wij u stap voor stap hoe wij uw claim zorgvuldig behandelen.
Snelheid afhandeling claim
Binnen 3 maanden weet u of de claim is erkend of afgewezen. In sommige gevallen duurt het iets langer, omdat bijvoorbeeld de betrokkenen het niet eens zijn over de aansprakelijkheid. Wij informeren u dan tijdig.
Wel of geen erkenning?
In deze stap doen we uitspraak over uw schadeclaim. Er zijn 2 mogelijkheden.
Niet eens?
U heeft 3 mogelijkheden als u het niet eens bent met de afwijzing.
Over VvAA en VvAA Personenschade
Wij zijn een ledenorganisatie met ruim 130.000 leden die toegang hebben tot onze integrale dienstverlening. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering is onderdeel van. Daarom behandelen wij de claim tegen de zorgverlener die bij ons is verzekert. Dat doen we met uiterste zorg, volgens de gedragscode GOMA. Lees meer
Gedragscode
GOMA staat voor Gedragscode Openheid medische incidenten; betere afwikkeling Medische Aansprakelijkheid. In deze richtlijnen die wij volgen, leest u aanbevelingen voor een zorgvuldige behandeling van een claim. Bijvoorbeeld dat de verzekeraar binnen 90 dagen een standpunt moet innemen over de aansprakelijkheid.
De GOMA is een initiatief van De Letselschade Raad en opgesteld door vertegenwoordigers van onder andere het Verbond van Verzekeraars en de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Geneeskunde.
Bent u tevreden?
Uw mening is belangrijk. Daarom ontvangt u een tevredenheidsonderzoek als wij de schade voor u hebben afgehandeld. Natuurlijk kunt u ook al eerder uw mening geven. Al uw feedback gebruiken wij om onze service aan u verder te verbeteren.
In het onderzoek houden wij rekening met de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Meer hierover leest u in ons privacybeleid.
Wilt u geen tevredenheidsonderzoek ontvangen of eerst meer informatie? Laat dat gerust aan uw contactpersoon weten.
Belangenbehartiger
De behandeling van personenschade is soms moeilijk en vereist specifieke deskundigheid. U kunt daarvoor hulp inschakelen. Zeker wanneer u verwacht dat uw herstel langer dan drie maanden duurt, is het verstandig om dan een belangenbehartiger in te schakelen. Bijvoorbeeld uw rechtsbijstandsverzekeraar, de vakbond, de ANWB, een advocaat of een letselschadebureau. Deze treedt namens u op en onderhoudt de contacten met alle betrokkenen, alsook met ons.
Schakelt u een belangenbehartiger in? Dan verlopen alle inhoudelijke contacten tussen u en VvAA via uw belangenbehartiger.
Vragen?
Wij helpen graag. Bel voor hulp en advies op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. Of stuur een e-mail.
- Personenschade
- 030 247 49 67
- Personenschade
- personenschade@vvaa.nl