Ziekenhuizen en VvAA in gesprek over verzekeren aansprakelijkheidsrisico’s
VvAA spreekt met diverse ziekenhuizen over de voor hen meest optimale oplossingen rondom de dekking, begeleiding en afhandeling van (medische) aansprakelijkheidsrisico’s. Voor ziekenhuizen is aansprakelijkheid veel meer dan enkel een financieel risico. Als een patiënt ontevreden is en een klacht of een claim indient, heeft dat vaak de nodige impact. Niet alleen op de patiënt zelf, ook op de betrokken arts en (de reputatie van) het ziekenhuis.
Zekerheid, stabiliteit en samenwerking
Uit onze gesprekken met ziekenhuizen blijkt dat, naast stabiliteit en zekerheid met betrekking tot de premie en het eigen behoud, een goede oplossing voor ontstane onvrede bij een patiënt belangrijk is. VvAA streeft daarbij naar een vlotte en adequate aanpak van de onvrede bij een patiënt zonder te blijven steken in een te formele benadering. Wij zetten ons hier al jaren samen met onze verzekerden (zorgverleners en zorgorganisaties) voor in. Omdat VvAA ook een rechtsbijstandverzekering voor (para)medici aanbiedt, en dus actief is op het gebied van zowel klachten als claims, nemen wij een unieke positie in.
VvAA Stoploss aansprakelijkheidsverzekering voor ziekenhuizen
Het is daarom een logische stap voor VvAA om nu ook specifiek ziekenhuizen een medische aansprakelijkheidsverzekering aan te bieden. Hiermee voegt VvAA de zogenaamde Stoploss aansprakelijkheidsverzekering voor ziekenhuizen toe aan hun brede portfolio. Een maatwerkoplossing tegen een marktconforme prijs, duurzame samenwerking op het gebied van de claimbehandeling van VvAA met de arts, patiënt en het ziekenhuis en een complementaire rol op risico- en kwaliteitsmanagement zijn de uitgangspunten.
Lees meer over de VvAA Stoploss aansprakelijkheidsverzekering voor ziekenhuizen.
Vragen?
Bel ons op werkdagen tussen tussen 8.00 en 17.00 uur. We helpen u graag.
- Zakelijk
- 030 247 40 50
- Zakelijk
- vvzo@vvaa.nl
Meer lezen?
Nieuwe samenwerkingen voor een sterkere zorgstem
“Aardige blogs so far Marijn, maar niet echt wat we gewend waren van de voorzitter.”
Beroepsgeheim en het afweren van een claim
Zonder toestemming van de patiënt mag u medische gegevens niet delen met de jurist van uw verzekeraar. Lees meer in deze casus.
Hoge autopremies in 1924 leidden tot start van 'verzekeringscommunity' VvAA
Wat doe je als je vaak schade rijdt als je je in het holst van de nacht naar een patiënt moet haasten en je verzekeraar de premie daardoor steeds meer verhoogt?
AI in de zorg: wat doet u met patiëntgegevens?
Artificial Intelligence (AI) biedt grote voordelen in de zorg, maar roept ook belangrijke vragen op over veiligheid en wetgeving.