Medische kosten

Schade melden

Aanvullende dekking op uw zorgverzekering

Heeft u medische kosten gemaakt tijdens uw vakantie? Wij vergoeden de medisch noodzakelijke kosten die niet door uw zorgverzekering worden vergoed conform de voorwaarden. De dekking op uw reisverzekering is een aanvullende dekking op uw zorgverzekering.

Wat moet u doen bij schade?

  • Stuur de nota naar uw zorgverzekeraar. Soms gebeurt dit rechtstreeks door de (tand)arts of medische instelling waar u geholpen bent.
  • Van uw zorgverzekeraar krijgt u een afhandelingsbericht: een brief met een overzicht welke kosten wel en welke kosten niet worden vergoed.
  • Zijn er kosten die niet worden vergoed, dan kunt u het afhandelingsbericht naar ons opsturen, bijvoorbeeld via e-mail of WhatsApp.
  • Wij beoordelen of de niet vergoede kosten door ons worden vergoed en brengen u daar zo snel mogelijk van op de hoogte.

Vertrouwelijke informatie bestemd voor medisch adviseur

Wilt u in verband met uw schademelding vertrouwelijke medische informatie aan ons doorgeven die alleen bestemd is voor onze medisch adviseur? Dan kunt u daarvoor het e-mailadres medischadvies@vvaa.nl gebruiken.

Spoedeisende hulp bij schade?

Bel Artsen Alarm Service op 030 241 29 08. Zij staan dag en nacht voor u klaar, ook vanuit het buitenland. Dit nummer is alleen voor acute noodsituaties.

Bel Artsen Alarm Service

Vragen?

Wij helpen graag. Op werkdagen tussen 8.00 en 17.30 uur zijn wij telefonisch bereikbaar.

Wilt u schade melden? Dit kan direct bij onze virtuele assistent Vive.

Schadeservice
030 247 48 86
Bel ons
Vive
Virtuele assistent
PrivacyverklaringAlgemene voorwaardenDisclaimerCookiegebruikCookie instellingen