VvAA Levensverzekeringen op de eerste plaats

Met een score van 7,6 is VvAA Levensverzekeringen als beste uit de bus gekomen in het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek van het Verbond van verzekeraars. Aspecten die hieruit springen zijn: eerlijkheid bij VvAA en het gevoel serieus te worden genomen.

Vorig jaar stond VvAA met een 7,5 nog op de 2e plek. Een jaar hard werken aan de verbeterpunten heeft dus zijn vruchten afgeworpen. Met een gemiddelde in de branche van 7,0 zijn we enorm trots op het resultaat.

Het resultaat in detail

Stijging Net Promotor Score (NPS)

NPS meet in hoeverre klanten een bedrijf, product of dienst zouden aanbevelen aan vrienden, collega’s of familie. De VvAA-score is gestegen van -8 naar -4. Dat is het totaal voor zowel bestaande, nieuwe als claimende klanten. Het resultaat ligt ver boven het gemiddelde van -37 voor alle levensverzekeraars in Nederland. 

Klantfocus

In het onderzoek is klantfocus gemeten met 3 stellingen: 

  • 68% van de leden denkt dat VvAA hen belangrijk vindt (gemiddelde is 49%).
  • 87% voelt zich klantvriendelijk benaderd (gemiddelde is 66%).
  • 80% voelt zich eerlijk behandeld (gemiddelde is 64%).
Communicatie

De schriftelijke communicatie is over het algemeen vergelijkbaar gewaardeerd ten opzichte van het gemiddelde in de sector. VvAA-leden vinden de schriftelijke communicatie overzichtelijk (85%, sector 86%) en begrijpelijk (88%, sector 87%). Relevantie scoort daarin minder goed (79% sector 83%),

Leden zijn (zeer) tevreden over de telefonische communicatie:

  • 87% vindt dat VvAA vragen snel beantwoordt.
  • 88% vindt de antwoorden duidelijk.
  • 88% zegt dat VvAA begrip voor de situatie toont. 
Website vvaa.nl

De leden beoordelen de website positief op een aantal punten:

  • overzichtelijk (81%, sector 80%)
  • informatie is vindbaar (84%, sector 81%)
  • helder taalgebruik (94%, sector 89%)
Claim en uitkering

Uit het onderzoek blijkt dat leden die een claim hebben ingediend tevredener zijn dan afgelopen jaar. Uitzondering daarop is het punt ‘Tevreden over uitkomst verzoek tot uitbetaling’. Met 84% (zeer) tevreden leden is dat gelijk gebleven. VvAA scoort op alle punten (ruim) boven het gemiddelde van alle levensverzekeraars in Nederland. 

Wat kunt u in 2015 van ons verwachten?

U kunt uiteraard blijven rekenen op service die uw gewend bent van VvAA. Of het nu gaat over een vraag, aanvraag of een klacht, wij geven duidelijk aan wat u van ons en van uw verzekering kunt verwachten. Waar letten wij dit jaar extra op?

  • Hebt u een verzoek aan ons, maar is akkoord nodig van een derde partij? Wij regelen de afstemming met deze partij, daar hebt u geen omkijken naar.
  • Om het u gemakkelijker te maken communiceren wij meer digitaal met u.
  • Om de kwaliteit van onze dienstverlening en de communicatie met u verder te optimaliseren, worden alle medewerkers van VvAA Levensverzekeringen in 2015 hierin nog meer getraind. 

Wilt u ons helpen bij het optimaliseren van onze dienstverlening?

Wij zijn benieuwd naar uw mening over onze dienstverlening en ontvangen graag uw terugkoppeling. Hiermee kunnen wij onze dienstverlening blijven afstemmen op uw wensen en behoeften. U kunt bellen met 030 247 48 85 of een e-mail sturen naar levensverzekeringen@vvaa.nl onder vermelding van ‘verbetervoorstel’.

Het onderzoek

Wilt u de details van het klanttevredenheidsonderzoek bekijken? Leest u dan het rapport van het Verbond van Verzekeraars.

  • KTM Particulier Leven 2014 Verbond van Verzekeraars

Contact

Hebt u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op.