5 tips om efficiënter te werken

In de Time- en stressmanagement leert u te sturen met de tijd, in plaats van dat de tijd ú stuurt. Lees hier 5 nuttige tips van trainer Mascha Gibbs-de Ridder om efficiënter te werken zonder stress.

 

1. Plan bruto tijd

Wat kost een afspraak werkelijk? Plan dat dan ook in. Dus: niet vergaderen van 10-11.00 uur maar van 9.45 - 11.15 uur (want u moet erheen, u leest de agenda door, blijft even hangen, het loopt uit, etc.)
 
 

2. Lees uw e-mail op gezette tijden

Maximaal 3x per dag, en zet buiten die momenten uw e-mail uit. De postbode kwam 'vroeger' ook niet 3x per dag!
 
 

3. Plan volgende week deze week in

Neem hier een half uur de tijd voor. Schuif items van deze week door, kijk waar de drukke pieken zitten en plan uw administratieve rompslomp in. Zo hebt u beter zicht. Doordat u weet wat u te wachten staat, hebt u een psychologische buffer gecreëerd.
 
 

4. Bundel uw werk

Doe zoveel mogelijk 'dezelfde' klussen achter elkaar: e-mail, dicteren, administratie, bel-uur, etc. Medici kunnen dit toepassen bij niet-patiëntgebonden werk.
 
 

5. Leer uw 'ja' uitstellen en gebruik 'ja, mits'

Vraag bedenktijd voordat u 'ja' zegt en denk vervolgens na over uw 'voorwaarden': 'Ja, ik wil die patiënt wel voor jou zien, mits jij zorgt dat de papieren rompslomp is verwerkt.'
 
 

Contact met VvAA

Hebt u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op.