VvAA Levensverzekeringen behaalt 2e plaats Klanttevredenheidsonderzoek 2015

In het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek van het Verbond van Verzekeraars is VvAA Levensverzekeringen met een score van 7,61  2e geworden op het gebied van klanttevredenheid. Ondanks een verbetering van de score ten opzichte van vorig jaar kon VvAA Levensverzekeringen de 1ste plaats van vorig jaar net niet vasthouden. Die ging dit jaar, met een score van 7,65, naar uitvaartverzekeraar Monuta.

Leven

VvAA Levensverzekeringen is blij dat het zich, als één van de weinige levensverzekeraars die in de top-5 staan, heeft kunnen verbeteren ten opzichte van het voorgaande jaar. Alleen Monuta is dit ook gelukt. Met een marktgemiddelde klanttevredenheid van 7,17 scoort VvAA ruim boven het marktgemiddelde.

Wat gaat goed?

Leden beoordelen VvAA op het onderdeel klantvriendelijke behandeling met een 8,8. Leden voelen zich eerlijk behandeld. Wanneer er een claim op een levensverzekering is, waarderen zij ook de snelheid van uitkering en de status van de uitkering zeer hoog. VvAA scoort vooral goed bij bestaande klanten en claimende klanten.

Wat kan beter?

Leden kijken ook kritisch naar VvAA Levensverzekeringen. Voorbeelden hiervan zijn , de relevantie en overzichtelijkheid van onze schriftelijke communicatie en het gevoel dat VvAA u als klant belangrijk vindt. Daarnaast is het aanvraagproces bij een nieuwe verzekering voor verbetering vatbaar. In 2016 zijn dit dan ook speerpunten waar VvAA Levensverzekeringen zich op gaat richten.

Wat gaan we doen?

Als ledenvereniging staat klanttevredenheid op de eerste plaats. Daarom gaan we dit jaar aan de slag met de verbeterpunten uit dit onderzoek.

  • Alle medewerkers van VvAA Levensverzekeringen  volgen in 2016 een training, waarbij klantvriendelijkheid en empathisch vermogen extra worden getraind.
  • We versturen alleen nog brieven of e-mails die overzichtelijk en begrijpelijk leesbaar zijn.
  • We verbeteren ons aanvraagproces bij levensverzekeringen. Zo kijken we in 2016 naar een verbeterde online aanvraagstraat, maar ook naar een digitale gezondheidsverklaring.