Stabiele 2e plaats VvAA in klanttevredenheidsonderzoek schadeverzekeraars

Elk jaar organiseert het Verbond van Verzekeraars een klanttevredenheidsonderzoek (KTO) onder schadeverzekeraars. In het KTO van 2015 scoort VvAA met een 2e plaats wederom heel goed. Dat is dezelfde plaats als in 2012, 2013 en 2014. We zijn er trots op dat we in 2015 met een 7,92 wederom deze plek hebben bemachtigd. Het behaalde cijfer is een fractie lager dan in 2014 (7,99).

Welke belangrijke punten zijn gemeten?

  • klantfocus
  • schriftelijke en telefonische communicatie
  • claimen en uitbetalen

Focus op de klant

VvAA doet het duidelijk beter dan de markt als het gaat om klantfocus. Of het nu gaat om de totaalklant (score 7,92), de nieuwe klant (7,69) of de claimende klant (8,22). Onze leden hebben het gevoel dat wij hen belangrijk vinden. Vooral klantvriendelijkheid en eerlijkheid springen er uit. Dat is ook precies wat VvAA voor ogen heeft als persoonlijk adviseur en zakelijk kompas van alle professionals in de gezondheidszorg.

Schriftelijke en telefonische communicatie

Onze leden zijn (zeer) tevreden over de schriftelijke communicatie en het telefonische contact. De aandelen op de gemeten punten zijn:

Bij schriftelijke communicatie:

  • relevant (80)
  • overzichtelijk (89)
  • begrijpelijk (94)

Bij telefonisch contact:

  • vraag snel beantwoord (88)
  • antwoord duidelijk (91)
  • begrip voor de situatie (89)

Claimen en uitbetalen

Het proces van claimen en uitbetalen wordt wederom goed gewaardeerd. 
  • ontving snel mijn geld/schade snel hersteld (88) 
  • werd goed op de hoogte gehouden (72)
  • tevreden over behandeling door verzekeraar (91)
  • tevreden over uitkomst claim (93)
  • tevreden over hoogte van de uitkering/herstel schade (84)

Hard blijven werken

We zijn trots op de tweede plaats die we ook dit jaar hebben behaald. Voor ons is dat het bewijs dat we op de goede weg zijn. Uiteraard werkt VvAA aan noodzakelijke aanpassingen om onze dienstverlening te optimaliseren. Zo vereenvoudigen en moderniseren we het afsluiten van producten in een nieuwe persoonlijke omgeving (MijnVvAA) op de website. Dat zorgt ervoor dat we onze leden via alle belangrijke distributiekanalen optimaal bedienen. En daarmee onze goede score van 7,92 kunnen verbeteren.

Leden tevreden over VvAA-schadeverzekeringen