Inloggen

Keurmerk Klantgericht Verzekeren wordt vervangen door 'stelsel zelfregulering'

11 juli 2020 - VvAA is aangesloten bij het Keurmerk Klantgericht Verzekeren van de Stichting toetsing verzekeraars (Stv) . Dit betekent dat we met onze dienstverlening aan belangrijke criteria voldoen waarbij klantgerichtheid en kwaliteit centraal staan. Het Keurmerk, dat ook 39 andere organisaties voeren, is per 1 juli 2020 vervangen voor het ‘stelsel zelfregulering’ van het Verbond van Verzekeraars.  

Alle verzekeraars die zijn aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars krijgen in drie jaar tien bezoeken ter toetsing (audits) op locatie en voeren zelf vijfenveertig beoordelingen (self assessments). Dit betekent een kwaliteitsverbetering van alle instellingen die verzekeren. VvAA juicht deze ontwikkeling, die de betrokkenheid, het draagvlak en het zelfreinigend vermogen onder alle verzekeraars vergroot, toe.

Het Verbond van Verzekeraars zelf noemt de zelfregulering een van de belangrijkste fundamenten onder de verzekeringssector en in het belang van klant en verzekeraar. De doelstellingen zijn het behartigen van het klantbelang, het realiseren en waarborgen van een efficiënte bedrijfsvoering en het bestrijden van verzekeringsfraude en criminaliteit.


Wat merkt u ervan?

Het logo van het Keurmerk Klantgerichtheid Verzekeren verdwijnt van onze website. In de procesoptimalisatie en het klantenproces blijven we traditiegetrouw verbeteringen doorvoeren. Denk hierbij aan duidelijke omschrijvingen (helder taalgebruik), korte reactietermijnen en een snelle afwikkeling bij bijvoorbeeld schades.

Voor meer informatie kunt u terecht op keurmerkverzekeraars.nl
Dienstverlening VvAA schadeverzekeringen in top-3 van klanttevredenheidsonderzoek