Kennis Wkkgz stagneert

19 oktober 2018 - Hoe bekend zijn zorgverleners met de Wkkgz? VvAA onderzocht in 2018 - net als in 2017 - de kennis van de 'Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg'. Ook de mate waarin zorgverleners de diverse onderdelen doorvoerden, kwam aan bod. De bekendheid van de Wkkgz blijkt voor de tweede keer op rij gestagneerd, schrijft Erik van Dam, adviseur Kennismanagement en Netwerken, in het artikel Wkkgz, nog steeds geen goede bekende op MedischOndernemen.nl. 

De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) beoogt met kwaliteitsregels de gezondheidszorg te verbeteren en geeft regels over hoe zorgverleners een klacht van een patiënt moeten behandelen.

De Wkkgz geldt voor alle zorgaanbieders. Daarom is het van belang dat zij goed op de hoogte zijn en hiernaar handelen, zodat de praktijk of instelling waar men werkt 'Wkkgz-proof' is. 

>> Lees hier de resultaten van het onderzoek

De Wkkgz in 3 minuten:

Meer informatie Wkkgz

Ga naar VvAA.nl/Wkkgz
Wkkgz logo