Inloggen

Dienstverlening VvAA-schadeverzekeringen in top 3 van klanttevredenheidsonderzoek

18 november 2019 - VvAA-leden met een VvAA-schadeverzekering waarderen de schadedienstverlening van hun ledenorganisatie met een 7,85. Dat blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek VerzekeraarsInBeeld over 2019. 

Het onderzoek werd in opdracht van het Verbond van Verzekeraars uitgevoerd onder tientallen verzekeringsmaatschappijen. VvAA ontvangt in 2019 dezelfde waardering als in 2018 en blijft met een gedeelde tweede plek binnen de schadeverzekeringsbranche in de top 3 van meest klantgerichte verzekeraars in Nederland. 

Empathie

Marcel Weijman, manager VvAA Schadeservice: “We focussen ons op goed luisteren en je écht inleven in de behoefte van je gesprekspartner. Vanuit die gedachte hebben we een werkklimaat gecreëerd waarin collega’s en teams proactief van elkaar leren. Dit resultaat, een positie in de top-3, bevestigt dat onze service en dienstverlening aansluiten bij de behoeften van ons leden. Daar zijn we trots op.” 

Blijvend kwaliteit verbeteren 

Om als ledenorganisatie tot de absolute top binnen de verzekeringsbranche te blijven behoren en het collectief van leden optimaal te blijven bedienen, blijft VvAA processen verbeteren en leren van feedback. Zo volgen de schadebehandelaren, om hun vaardigheden te verdiepen en verbreden, ook dit jaar trainingen op het gebied van luisteren, doorvragen en leden meenemen in het proces.

Marcel Weijman: “De snelheid van afhandelen wordt erg gewaardeerd, dus ook daar blijven we ons op focussen. We vragen bijvoorbeeld alleen om een schadeformulier als dat echt nodig is om een schade beter te behandelen. Duidelijke beslissingen nemen binnen een korte tijd en ruime kaders; daar geloven we in.” 

Over het onderzoek

Klanten van verzekeraars gaven voor het klanttevredenheidsonderzoek van VerzekeraarsInBeeld scores aan zes aspecten van klantbediening: klantgerichtheid, deskundigheid, contact, duidelijkheid, vertrouwen en tevredenheid. Het afgelopen jaar kregen zij vooral meer waardering voor het contact met hun verzekeraar. De score op dit punt liet in 2019 de sterkste verbetering zien. Ook bij VvAA: leden gaven in 2018 een 7,9; in 2019 is dat een 8,2.


 Rapportcijfers VvAA-schadeverzekeringen uit Klanttevredenheidsonderzoek 2019
 
Share op Whatsapp Share op Facebook Share op Twitter Share op LinkedIn Stuur via email
Dienstverlening VvAA schadeverzekeringen in top-3 van klanttevredenheidsonderzoek