Alles weten over Wkkgz?

Wat betekent de Wkkgz voor u als zelfstandig zorgprofessional? Aan welke verplichtingen moet u voldoen? Tijdens de Wkkgz-roadshow op 14 april hoort u alles over het ‘waarom’ en het ‘wat’. Met het ‘hoe’ gaan wij u helpen. Meld u aan voor de locatie Zwolle, Leiden of Veldhoven.


Wkkgz-roadshow op 14 april

Komt u ook? Meld u nu aan

De Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz) heeft als doel de kwaliteit van de zorg te verhogen en de positie van de patiënt te versterken. Tijdens de Wkkgz-roadshow vertellen onze juristen u alles over vergewisplicht, informatieplicht, veilig incidenten melden, meldingsplicht aan cliënten en de IGZ. Graag horen we wat u nodig hebt en helpen u uw praktijk klaar te maken voor de toekomst.

Programma Wkkgz-roadshow

  • 18.00 uur inloop met broodje
  • 18.45 uur start inhoudelijk programma
  • 20.45 uur napraten met drankje
  • 21.45 uur einde roadshow

Kies de locatie van de roadshow bij u in de buurt

Aanmelden voor Wkkgz-roadshow

Graag neem ik deel aan de Wkkgz-roadshow op donderdag 14 april 2016. Voor beroepsaansprakelijkheid en/of beroepsrechtsbijstand ben ik verzekerd bij VvAA.

*
*
We gebruiken dit nummer uitsluitend om u te informeren over de roadshow.
*
*
*
*
Roadshows Wkkgz | VvAA

Wkkgz-verplichtingen

1 januari 2016

  • Informatieplicht naar patiënten over kwaliteit en incidenten; registratie incidenten in dossier.
  • Meldplicht aan IGZ: onder andere calamiteiten en beëindiging overeenkomst zorgverlener bij ernstig disfunctioneren.

  • 1 juli 2016

    • Systeem voor interne melding, registratie en onderzoek incidenten (Veilig Incident Melden).

    1 januari 2017

    • Klachten- en geschillenregeling met patiëntenorganisaties.
    • Aansluiting bij geschilleninstantie.
    • Schriftelijke overeenkomst van opdracht met zorgverleners die kwaliteit van zorg borgen.