VvAA zorgplan

Het Privé Zorgpakket wijzigt in VvAA zorgplan

Het Privé Zorgpakket is vernieuwd. Hieronder leest u wat er precies is veranderd per 1 januari 2017

Op dit moment bestaat het Privé Zorgpakket uit een Privé Kamer, Privé Zorg Luxe, Privé Zorg Assistent en Privé Zorg Totaal (totaalpakket). Per 1 januari 2017 is dit veranderd.

Vernieuwd pakket in 2017: VvAA zorgplan
Het nieuwe pakket VvAA zorgplan bestaat standaard uit alle services van het oude Privé Zorgpakket:

  • Verblijf in een eenpersoonskamer bij geplande opname
    Is de kamer niet beschikbaar? Dan ontvangt u een vergoeding van € 75 per opnamedag. 
  • Een luxe pakket of comfortservice door het ziekenhuis 
  • Een extra bed en maaltijd op de kamer voor het verblijf van uw partner

Wat is verder nieuw aan het VvAA zorgplan: 

  • Geen garantie meer voor eenpersoonskamer in het ziekenhuis van uw keuze
  • Verblijf in een eenpersoonskamer bij geplande én bij spoedopname 
  • Maximale vergoeding voor verblijf tijdens uw opname van in totaal € 2.500 per kalenderjaar 
  • Extra service ná uw opname
Voor wat betreft de extra service ná uw opname kunt u kiezen voor:
  • Een maaltijdservice 
  • Extra hulpmiddelen 
  • Ondersteuning in het huishouden 
  • Extra verblijf in een logeerhuis of zorghotel
Goed om te weten
De kosten voor de extra service ná uw opname vallen niet onder het maximumbedrag van
€ 2.500. Mogelijk ontvangt u voor deze extra service vergoeding vanuit uw Basisverzekering of aanvullende verzekering. Is dat niet het geval dan vergoedt VvAA de kosten. U betaalt zelf niets.

Tip: Wist u bijvoorbeeld dat er ook ziekenhuizen zijn die uitsluitend eenpersoonskamers bieden? U kunt daar gewoon terecht, zonder bijbetaling.

De eenpersoonskamer regelt u zelf
Wilt u een eenpersoonskamer? Dan kunt u het beste hiervoor zelf direct contact opnemen met het opnamebureau van het ziekenhuis waar u naartoe wilt. Dat geldt ook als u in Nederland woont maar in België, Frankrijk of Duitsland van deze service gebruik wilt maken.

De zorgconsulent regelt uw services
Als u vooraf aan uw opname contact opneemt met uw zorgconsulent regelt zij alle services die u nodig heeft tijdens en na uw opname. De zorgconsulenten zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 17.30 uur via het gratis telefoonnummer 0800 022 14 50.

VvAA zorgplan opzeggen
U kunt VvAA zorgplan eenvoudig opzeggen via MijnVvAA (tabblad ‘uw verzekering’ en dan ‘wijzigen verzekering’). Ook kunt u hiervoor contact opnemen met de medewerkers van ons Service Center via 030 639 62 22.

Hebt u VvAA Excellent afgesloten? Dan maakt VvAA zorgplan standaard onderdeel uit van uw verzekering. U betaalt geen aparte premie voor VvAA zorgplan.

Meer informatie over het VvAA zorgplan vindt u in de polisvoorwaarden.

Of: terug naar de VvAA zorgverzekering >
Meteen afsluiten of meer informatie?
Wilt u het VvAA zorgplan direct afsluiten of opzeggen? Hebt u vragen over de dekking of wilt u advies bij uw keuze?

Neemt u dan contact op met onze ledenservice via 030 247 41 24. Wij helpen u graag.


Het VvAA zorgplan afsluiten of opzeggen kan ook eenvoudig via mijnVvAAzorgverzekering.nl

Verzekeringskaart

Op de verzekeringskaart ziet u de meest relevante productinformatie. Zo kunt u onze verzekering vergelijken met die van andere verzekeraars.

VvAA zorgplan >