Vulkaanuitbarsting Indonesië

Veelgestelde vragen

Bent u gestrand op het vliegveld van Bali, Schiphol of een ander vliegveld in verband met de vulkaanuitbarsting op Lombok? Dat is een erg vervelende situatie. Wij hopen dat u zo snel mogelijk alsnog naar uw bestemming kunt vliegen. Hieronder vindt u antwoorden op een aantal vragen die u mogelijk hebt. Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Wij helpen u graag.

Ik ben in Indonesië, wat moet ik doen?

Volg de instructies ter plaatse op en blijf in contact met de luchtvaartmaatschappij en/of reisorganisatie.

Ik kan niet verder reizen, wat nu?

  • Uw reisorganisatie zal de reis aanpassen waar dat nodig is
  • Als u zelf geboekt hebt, zal u uw reis zelf aan moeten passen. Er bestaat geen dekking op de annuleringsverzekering voor het niet genoten deel van de reis.

Kan ik aanspraak maken op het Calamiteitenfonds?

Hebt u uw reis geboekt bij een reisorganisatie die is aangesloten bij het Calamiteitenfonds en de € 2,50 toeslag betaald? Dan kunt u aanspraak maken op het Calamiteitenfonds. Hebt u uw reis zelfstandig geboekt, dan is aanspraak maken op het fonds helaas niet mogelijk.

Het Calamiteitenfonds betaalt de extra reiskosten die ontstaan doordat een reis wordt aangepast. Als de reis moet worden afgebroken dan zorgt het fonds voor een vergoeding voor de niet genoten reisdagen.

Wat is er geregeld uit hoofde van de doorlopende reisverzekering?

Rubriek B, persoonlijke hulp en buitengewone kosten (standaarddekking)
  • Extra reis- en verblijfkosten, verblijfkosten zijn gemaximeerd tot € 1.250,- per verzekerde
  • Extra telefoonkosten
Rubriek G, annulering (optionele dekking)
  • Een vergoeding voor de verstoorde vakantiebeleving tot maximaal € 250,- voor alle verzekerden samen kan worden aangeboden.

VvAA Schadeservice

Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 17.30 uur en helpen u snel en deskundig.