Inloggen

Facturen - betaling

Veelgestelde vragen

1. Ik heb mijn factuur ontvangen na de uiterlijke betaaltermijn. Wat zijn hiervan de consequenties?

Tijdens de feestdagen kan het zo zijn dat u de factuur per post na de uiterlijke betaaltermijn ontvangt. Maakt u zich geen zorgen: er zijn geen directe consequenties en u behoudt voorlopig gewoon uw dekking. Uiteraard zien we graag dat u de factuur zo snel mogelijk betaalt. 

Tip: wilt u op tijd de factuur ontvangen en niet afhankelijk zijn van bezorgers? Stap dan over op digitaal corresponderen. U ontvangt de facturen voor de VvAA schadeverzekeringen dan voortaan per e-mail. U kunt dit aanpassen in MijnVvAA.

Is dit een antwoord op uw vraag?  

2. Er staat een voor mij onbekend rekeningnummer van VvAA op de factuur. Kan dat?

VvAA hanteert per bedrijf meerdere rekeningnummers. Het is dus mogelijk dat er een voor u onbekend rekeningnummer op de factuur of herinnering staat vermeld. De actuele rekeningnummers die VvAA aanhoudt, zijn als volgt:

  • NL34ABNA0555119211 t.n.v. Vereniging
  • NL51INGB0000116860 t.n.v. Vereniging
  • NL47ABNA0555112187 t.n.v. Leven
  • NL85INGB0001558444 t.n.v. Leven
  • NL78ABNA0555015017 t.n.v. Feab
  • NL62INGB0000660735 t.n.v. Feab
  • NL80ABNA0555129829 t.n.v. Schade
  • NL40INGB0000556759 t.n.v. Schade
  • NL39ABNA0456338977 t.n.v. O&T
  • NL57ABNA0541275054 t.n.v. VBC
  • NL27ABNA0250517221 t.n.v. VvAA Consultants B.V.

Is dit een antwoord op uw vraag?  

3. Er wordt mij gevraagd om via iDEAL te betalen. Is dat veilig?

Sinds kort maken wij inderdaad gebruik van iDEAL. Dit staat bekend als een veilige betaalmethode en hanteert dezelfde beveiligingstechnieken als mobiel- en internetbankieren. U hoeft zich hier dus geen zorgen over te maken.

Is dit een antwoord op uw vraag?  

4. Wanneer wordt mijn verzekeringspremie afgeschreven?

Uw premie wordt de eerste woensdag na de prolongatiedatum afgeschreven.

Is dit een antwoord op uw vraag?  

5. Hoe lang duurt het voordat ik een factuur ontvang na het afsluiten of wijzigen van mijn verzekering?

U ontvangt binnen 5 werkdagen na het afsluiten of wijzigen van uw verzekering een factuur.

Is dit een antwoord op uw vraag?  

6. Er staan negatieve schadevrije jaren op de factuur van de autoverzekering. Hoe zit het met de korting die ik krijg op basis van de levenslange bonusgarantie?

Als u eenmaal de levenslange bonusgarantie hebt, valt u niet terug in korting zodra u een schade rijdt. U valt echter wél terug in schadevrije jaren. Omdat u de levenslange bonusgarantie heeft, blijft de korting van 82,5% behouden. De schadevrije jaren worden getoond op de factuur. Het kortingspercentage kunt u terugvinden op de polis in MijnVvAA.

Is dit een antwoord op uw vraag?  

7. Kan ik een betalingsregeling aanvragen voor mijn facturen?

Ja, het is mogelijk om voor uw factuur een betalingsregeling af te spreken. Wanneer u ons laat weten in hoeveel termijnen u wenst te betalen, kijken wij of dit mogelijk is en sturen we u daar binnen 10 dagen een bevestiging van. Of we komen met een alternatief voorstel. 

Heeft u vragen over de betalingen van uw facturen? Stel uw vraag via dit formulier. Wij helpen u graag.

Is dit een antwoord op uw vraag?  

8. Hoe kan ik mijn verzekeringsnota betalen en wat zijn de gevolgen bij niet betalen of een te late betaling?

De wijze van betalen staat op uw factuur vermeld; conform de algemene voorwaarden dient de premie uiterlijk op de premievervaldatum door ons ontvangen te zijn. Bij uitblijven van de betaling kunt u het recht op dekking of schadevergoeding verliezen.

Is dit een antwoord op uw vraag?  

9. Op de factuur voor mijn autoverzekering staan de gegevens van mijn oude auto. Moet ik deze betalen?

Ja, deze moet u betalen. Uw polis is geprolongeerd op basis van de gegevens van uw oude auto. Voor uw nieuwe auto ontvangt u nog een aanvullende factuur. Daarop wordt de verzekeringspremie voor uw nieuwe auto verrekend met de al betaalde premie voor uw oude auto.

Is dit een antwoord op uw vraag?  

10. Waar vind ik de pakketkorting op de factuur?

Helaas kunt u de kortingen niet terugvinden op de factuur. Als u weet op welke kortingen u recht heeft, kunt u dit wel uitrekenen door de premie op de website te vergelijken met de premie die u van ons ontvangt.

Is dit een antwoord op uw vraag?  

11. Ik wil dat alle verzekeringen prolongeren op hetzelfde moment. Kan dat?

Standaard houden wij de ingangsdatum aan als prolongatiedatum. Stel: u vraagt op de 15e een verzekering aan, die de 25e ingaat, dan is de 25e de prolongatiedatum. Wij kunnen dit alleen aanpassen door de verzekering volledig stop te zetten en weer opnieuw aan te vragen, met als ingangsdatum de gewenste datum. Let op: u loopt wel het risico om bestaande kortingen te verliezen.


Is dit een antwoord op uw vraag?  

12. Ik wil een factuur als PDF-bestand ontvangen. Kan dat?

U kunt op dit moment in MijnVvAA een factuur als PDF-bestand downloaden. Wij werken eraan om facturen ook als PDF-bestand te gaan verzenden.

Is dit een antwoord op uw vraag?  

13. Kan ik te allen tijde mijn rekeningnummer wijzigen?

Op het moment dat de factuur is opgemaakt, kunt u het rekeningnummer voor die factuur niet meer wijzigen. Uw nieuwe rekeningnummer wordt dan bij de eerstvolgende factuur gebruikt. Ontvangt u de factuur bijvoorbeeld maandelijks, dan wordt de volgende maand dus het nieuwe rekeningnummer in gebruik genomen (als u het rekeningnummer wijzigt nadat de factuur is opgemaakt). 

Is dit een antwoord op uw vraag?  

Staat uw vraag er niet tussen?  Stel uw vraag direct via de chat

VvAA Ledenservice

Wij zijn op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur bereikbaar en helpen u graag. Ook als u (nog) geen lid bent.