Tot 2015 deed VvAA mee aan het klanttevredenheidsonderzoek van het Verbond van Verzekeraars. Bij het aanpassen van de methodiek zijn we overgestapt naar Gfk voor een soortgelijk onderzoek voor VvAA Levensverzekeringen en VvAA Schadeverzekeringen. De uitkomsten hiervan ziet u bij de rapportcijfers hieronder.
In 2016 werkten we verder aan de verbetering van het persoonlijk contact met leden en zorgondernemingen.
Onze strategie draait om een onvergelijkbare dienstverlening voor alle zorgprofessionals van Nederland. Op een manier die recht doet aan uw kwaliteitsstandaarden. U kent ons als verzekeraar, adviseur, financieel dienstverlener, maar ook als netwerkpartner en ledencollectief. Op al die terreinen en voor al die rollen zijn de ontwikkelingen talrijk. Dat heeft gevolgen voor de dienstverlening van vandaag en in de toekomst. Aan beide hebben wij gewerkt in 2016. We zetten de realisatie van drie overkoepelende doelstellingen centraal.
1.
Verbonden, tevreden en participerende leden en zorgondernemingen.
Strategische doelstellingen:
2.
Geïnspireerde en verbonden collega’s – én samenwerkingspartners – die willen en kunnen werken in een lenige organisatie.
3.
Duurzaam groeiend en rendabel verzekerings- en adviesbedrijf.
Om invulling te geven aan deze strategische doelstellingen benoemden we voor 2016 vijf subdoelstellingen.
Als collectief dat meer dan 120.000 zorgprofessionals vertegenwoordigt, faciliteren we discussies over thema’s die u belangrijk vindt. U vraagt dit ook van ons. Beroepsgroepoverstijgende thema’s als bezieling, vrije artsenkeuze, bureaucratie en regeldruk, de rol van de zorgverzekeraar en het belang van de relatie zorgverlener-patiënt, zetten wij kracht bij.
VvAA heeft zowel in de gezondheidszorg als in verzekeringsland een unieke en stevige positie verworven. Uw belang is hierbij leidend. In 1924 begonnen we met autoverzekeringen. Verzekeringen zijn uitsluitend een middel om te zorgen dat iedere zorgprofessional in Nederland met een vertrouwd en veilig gevoel kan werken, wetend dat er door VvAA en al haar leden een sterke basis ligt om op terug te vallen.
U hebt behoefte aan deskundig advies door ‘eigen’ adviseurs die begrijpen wat het betekent om 24 uur per dag zorgprofessional te zijn. Onze adviesorganisatie is vol in transitie om de benodigde ontwikkeling naar integrale dienstverlening door te voeren: advies aan onze leden binnen de verschillende beroepsgroepen op elk moment in hun levensfase. In 2016 formuleerden we een sterk hernieuwde focus en scherpere doelstellingen. Zo worden we wendbaarder als organisatie en kunnen we snel en flexibel inspelen op uw veranderende behoeften.
Van individuele resultaten naar samen voor de leden. In 2015 gaven we met het ambitietraject een startschot voor een draaiing die VvAA weer terug brengt naar de essentie van onze ledenorganisatie. Om dit te realiseren maakten we in 2016 stappen met als rode draad: permanent leren en verbeteren, gelijkgerichtheid, met vertrouwen samenwerken, meer verantwoordelijkheid in teams, zelforganisatie en minder management. Kortweg: bouwen aan het fundament.