Profiel

Over VvAA

Op 31 december 2015 telde Vereniging VvAA precies 120.722 leden. Vereniging VvAA en VvAA Groep B.V. vormen samen  VvAA: een ledenorganisatie en dienstverlener voor medici, paramedici, studenten die hiervoor worden opgeleid en zorginstellingen in Nederland.

Al meer dan 90 jaar

VvAA werd in 1924 opgericht om medici van autoverzekeringen te voorzien. En hoewel verzekeringen nog altijd de ruggengraat van het diensten- en productenpakket zijn, gaat het bij VvAA allang niet meer alleen over artsen en auto’s. VvAA biedt in 2015 een groot aantal uiteenlopende, hoogwaardige producten en diensten voor (para)medici. Onze leden zijn professionals in loondienst, zelfstandig ondernemers, ZZP'ers, maar ook studenten en bestuurders van instellingen.  VvAA voorziet leden, maar ook zorgondernemingen en -instellingen, van financieel, bedrijfskundig en juridisch advies, begeleiding en verzekeringen. VvAA biedt daarnaast coaching, mediation, opleidingen en een deskundig jurist of advocaat.

Herman van HemsbergenHerman van Hemsbergen, voorzitter hoofddirectie:
‘Als ik aan leden vraag waarom zij zakendoen met VvAA, dan is het antwoord – uiteraard in verschillende varianten – altijd: ‘Omdat het mijn club is’. ‘Mijn Club’ wordt ook vertrouwd. In de financiële dienstverlening is dat tegenwoordig niet vanzelfsprekend. De basis is vertrouwen: leden vertrouwen erop dat VvAA voor hen het beste doet, ook als zij dat niet kunnen controleren. Dat zegt iets over de relatie tussen de leden en ‘hun’ VvAA. Er is een lijn op gevoelsniveau tussen de leden en VvAA. Een onderbuikgevoel dat zegt dat het gewoon klopt tussen ons. Dát maakt VvAA zo bijzonder.’

Netwerkorganisatie

VvAA zet haar unieke netwerk in om leden te ondersteunen tijdens belangrijke momenten gedurende hun leven. Vanaf het moment dat de potentiële zorgprofessional aan zijn of haar opleiding of studie begint tot ver voorbij het arbeidzame leven. Of het nu het starten van een eigen praktijk, een verbouwing of echtscheiding betreft, VvAA heeft zich onvoorwaardelijk aan haar leden verbonden en staat ze desgevraagd bij.

Metgezel, partner én bondgenoot

Het unieke netwerk, waarin (para)medische disciplines en andere belangrijke stakeholders met elkaar en met VvAA verbonden zijn, wordt ook ingezet om ontwikkelingen in de Nederlandse gezondheidszorg te helpen beïnvloeden, als dat naar de mening van leden wenselijk of belangrijk is. Op deze manier was VvAA in 2015 naast metgezel van individuele leden en (business)partner van zorgondernemingen en instellingen, ook krachtig bondgenoot van de gezondheidszorg als sector.